Sağlık Bilimleri Üniversitesi (SBÜ) Adana Tıp Fakültesi 2025-2026 Akademik Yılı Mezuniyet Töreni, DSİ Sami Kayhan Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirildi. Fakülte, ilk mezuniyetinde 71 genç hekimi sağlık ordusuna kazandırmanın gururunu yaşadı.
Törenin açılış konuşmasını yapan Adana Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Timuçin Çil, fakültenin ilk mezunlarını vermesinin büyük bir gurur olduğunu belirterek, öğrencilerin zorlu ve emek isteyen bir eğitim sürecini başarıyla tamamladığını ifade etti. Prof. Dr. Çil, mezunların meslek hayatlarında bilimsel bilgi, etik değerler ve insan sevgisini daima rehber edinmeleri temennisinde bulundu.
SBÜ Rektörü Prof. Dr. Kemalettin Aydın, hekimliğin yalnızca bilimsel bilgiyle değil; vicdan, merhamet, empati ve etik sorumlulukla icra edilen kutlu bir meslek olduğunu vurguladı. Tıp eğitiminin zorlu ama onurlu bir yolculuk olduğunu belirten Rektör Aydın, mezunların aldıkları güçlü eğitimle sağlık ordusuna donanımlı hekimler olarak katıldığını ifade etti.
Prof. Dr. Aydın, mezunlara hitaben şunları söyledi:
“Bugün yalnızca bir mezuniyet törenine değil, insanlığa hizmet edecek yeni hekimlerimizin meslek yolculuğuna şahitlik ediyoruz. Sizler artık toplumun güven duyduğu, vicdanına ve bilgisine başvurduğu hekimlersiniz.
Sizler, köklü bir mesleğin ve büyük bir medeniyet mirasının temsilcilerisiniz. 14 Mart 1919’da Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane’de Millî Mücadele’nin ilk işaret fişeklerinden birini yakan tıbbiyelilerin; ‘Çanakkale geçilmez’ diyerek Boğaz’ın sırtlarını şerefli kanlarıyla sulayan kahramanların; 15 Temmuz gecesi milletinin yanında dimdik duran sağlık ordusunun mirasçılarısınız.
Salgınlarda, depremlerde, afetlerde ve milletimizin ihtiyaç duyduğu her anda en ön safta yer alan bu kutlu meslek, bugün sizlerin omuzlarında geleceğe taşınacaktır. Bu büyük emaneti bilimle güçlendirmenizi, vicdanla yüceltmenizi, cesaretle sahiplenmenizi ve insan sevgisiyle yaşatmanızı bekliyoruz.”
Törende konuşan Adana Valisi Mustafa Yavuz ise mezun olan öğrencileri tebrik ederek, bu başarıda ailelerin büyük fedakârlığı bulunduğunu söyledi. Vali Yavuz, Adana’nın Toroslar, Taş Köprü, Büyük Saat ve Seyhan Nehri gibi önemli değerlerine dikkat çekerek, bu değerlerin korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasının ortak sorumluluk olduğunu ifade etti.
Konuşmaların ardından dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve hediyeleri takdim edildi. Yaş kütüğüne plaket çakılmasının ardından mezun olan 71 öğrenci Hekimlik Andı’nı okudu.
Rektör yardımcıları, akademik ve idari personel, öğrenciler ve ailelerin katıldığı tören, mezunların kep atmasıyla sona erdi.
SBÜ Adana Tıp Fakültesi, ilk mezunlarını vermenin heyecanını yaşarken; bilimsel donanımı, etik sorumluluğu ve insan sevgisini rehber edinen 71 genç hekimi sağlık hizmetlerinin geleceğine uğurladı.



